Door middel van verschillende massagetechnieken wordt de conditie van de spieren verbeterd. Het bevordert de prestatie en het herstel.

Sportmassage kan bijdragen aan verantwoord en gezond sporten.
Door middel van verschillende massagetechnieken wordt de conditie van de spieren verbeterd. Het bevordert de prestatie en het herstel.
De spieren krijgen een betere doorbloeding en worden aangezet tot extra stofwisseling zodat de afvalstoffen afgevoerd kunnen worden.
De spieren zijn daardoor beter bestand tegen de grote kracht die er tijdens het sporten op uitgeoefend wordt. Door mijn experstise als fysiotherpauete en ervaring met sportklachten kan ik een beginnende blessure goed herkennen. Massage helpt bij (beginnende) blessures!

Sportmassage kan voor iedereen geneeskrachtig werken, en is niet per definitie alleen ten bate van fanatieke sporters. Bijvoorbeeld wanneer u spierpijn cq pijnklachten heeft door een verkeerde beweging in de rug, de nek of ergens anders in het lichaam. Ook na een eenmalige inspanning, zoals een weekendje Ardennen of een weekje wintersport, kunt u stijve en pijnlijke spieren hebben, ook dan kan een sportmassage helpen herstellen.

Door het toepassen van sportmassage treden de volgende effecten op:

  • een duidelijke toename van de doorbloeding Doordat de spieren beter worden doorbloed, zullen de gevormde afvalstoffen, zoals vocht, beter worden afgevoerd en wordt spierpijn zoveel mogelijk voorkomen.
  • verbetering van spierstofwisseling en bindweefsel
  • De spierspanning wordt beïnvloed, waadoor de spierfunctie verbeterd

Er zijn verschillende massagetechnieken en moet tot op zekere hoogte comfortabel zijn.

Om huidirritatie te voorkomen wordt er een hypo allergene tussenstof gebruikt van hoge kwaliteit.

Naast de massage zijn er andere middelen om uw herstel te bevorderen, graag geef ik daarin advies.